پیچ آنکور دوسویه

آشنایی با انواع ترمز الکتروموتور

پیچ آنکور دوسویه

۲۱ بازديد
پیچهای لنگر دارای کلگی (Headed Anchor Bolts)
این پیچ بر خلاف سایر انواع پیچ Anchor در یک سمت رزوه شده و در سوی دیگر یک کلگی Hex یا Square دارد که درون بتن قرار داده میشود و برای نصب نرده های پیاده رو و ساخت ستونهای نیمه سنگین استفاده میشود.

پیچ نوک مته
 
پیچهای متخلخل (Swedge Bolt)
پیچهای متخلخل یا Swedge به شکل یک استوانه ی ساده هستند که از یک سمت رزوه شده و از سوی دیگر شیارهای کروی روی بدنه ایجاد شده که درون بتن قرار میگیرد و با آن پر میشود.
 
پیچ  لوله (Bolt U)
این پیچ مشابه حرف U است و ناحیه ی خمیده برای قرار گرفتن لوله یا دسته ی سیم و کابل استفاده میشود. معمولا هر دو سوی پیچ U رزوه میخورد و با عبور از سوراخ تعبیه شده روی دیوار یا سقف توسط مهره به آن متصل میشود (این سوراخ اصولا روی یک فریم فلزی است) و از لوله یا دسته های کابل نگهدای میکند. معمولا این پیچ در محیطهای مرطوب مورد استفاده قرار میگیرد و در جنسهای مختلف از فولاد ساده ی کربنی تا فولاد آلیاژی مقاوم تولید میشود.
 
 
پیچ آسانسور (Elevator Bolt)
این پیچ بصورت اختصاصی برای اتصال نوار نقاله و تسمه های آسانسور طراحی شده است و برای آنکه در سطوح نرم آنها نفود نکند از یک کلگی پهن استفاده میکند.
 
پیچ پارو یا Plow Bolt
در گذشته برای برف روی از پاروهای چوبی استفاده میشد که به یک دسته ی بلند متصل بوده اند و در سالیان بعد با پیشرفت صنعت از ماشین برف روبی استفاده میکردند که یک صفحه ی پهن روی بازوهایش نصب میشد و برف را جابجا میکرد.
 
پیچی که برای اتصال میان تیغه و دسته ی چوبی، یا تیغه و بازوهای ماشین بکار میرود لازم است که با فشار برف باز نشود! پس کلگی چهارگوش و شش گوش انتخابهای مناسبی نیستند و بهترین گزینه شکل بیضوی با کلگی کوتاه و سطح Flat یا Concave (مقعر) است که مبنای طراحی پیچ پارو یا Plow Bolt میباشد. امروزه این پیچها علاوه بر تجهیزات زمستانی در ماشین آلات ساختمانی و عمرانی هم استفاده میشوند و از فولادهای آلیاژی هستند تا در برابر سایش مقاومت بیشتری داشته باشند.
پیچ حلقه دار (Eye Bolt)
این پیچ از یک سمت رزوه شده و از سوی دیگر حقله ای دارد که برای اتصال زنجیر، کابل، طناب و … استفاده میشود. حلقه میتواند بصورت یک مفتول خم شده باشد (Loop) ، یا یک حلقه ی پیوسته و کامل باشد که با فورج ساخته شده است (Ring) و در مواردی هم  حلقه و ناحیه ی رزوه شده جداگانه ساخته و روی هم مونتاژ میشوند تا حلقه بتواند نسبت به بدنه دوران آزادانه داشته باشد:
 
گاها به این پیچها Ring Bolts گفته میشود و از آنجایی که بر خلاف حلقه های خم شده (Loop) با فشار از هم باز نمیشوند، برای وزنهای بالا کاربرد بیشتری دارند. کاربرد اصلی پیچهای چشمی یا حلقه دار برای بلند کردن یا کشیدن اجسام توسط کابل است، لذا روی قطعات و تجهیزات سنگین همچون قالبها، لیتفراک و … نصب میشود تا امکان جابجایی با جرثقیل سقفی وجود داشته باشد.همچنین در کشیدن اجسامی مانند فیکسچرها یا استندهای سنگین وزن چرخ دار و … میتوان از این پیچها برای اتصال طناب و سیم استفاده کرد.
 
این چرخش فرآیند بلند کردن یا کشیدن قطعه کار را آسان میکند، البته معمولا قلاب جرثقیل (Hook) چرخش آزادانه دارد و به چنین راه حلی نیاز نیست. یادآوری میشود که این پیچ در هر دو طبقه بندی Screw و Bolt تولید میشود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.