آرشیو تیر ماه 1401

آشنایی با انواع ترمز الکتروموتور

چرا باید از کانکتور یا ترمینال برق استفاده کنیم؟

۱۴ بازديد
برای آنکه بتوان سیم‌های برق ساختمان را به هم متصل کرد، به تجهیزات خاصی نیاز است. این تجهیزات باید مشخصاتی از جمله، مقاومت و استحکام بالا در اثر عبور جریان را داشته و در عین حال، ‌رسانای خوبی برای برق باشند.

مردم عادی برای آنکه سیم‌های برق را به هم متصل کنند از چسب‌های نواری و ترانس دست دوم استفاده می‌کنند؛ این کار، بسیار خطرناک بوده و باعث برق گرفتگی و آتش سوزی در یک ساختمان خواهد شد. به همین جهت، لازم است از کانکتور سیم برق استفاده گردد تا حوادث این چنینی در یک بنا به وقوع نپیوندد.

 
کانکتور‌ها در شکل‌ها و با متریال‌های متفاوت ساخته شده و تحت تأثیر عبور جریان برق، دچار افزایش دما و ایجاد آتش سوزی نخواهند شد. جا‌هایی که نیاز است چند سیم برق به هم متصل شود، این تجهیزات، کمک خوبی برای کاهش خطرات و افزایش ایمنی در محیط است.

مزیت‌ های ترمینال سیم برق
1. افزایش طول سیم همراه با کاهش خطر آتش سوزی: گاهی اوقات برای آنکه طول یک سیم را افزایش دهند، چند سیم برق را به کمک چسب‌های نواری به هم وصل می‌کنند. این روش اتصال سیم‌ها، به شدت خطرافرین بوده و می‌تواند زمینه را برای بروز آتش سوری در اثر وجود نقص در سیستم برق منزل و یا ساختمان به وجود آورد. ترمینال سیم برق، بدون آنکه ولتاژ جریان یافته در سیم کاهش پیدا کند، ابزار مناسبی برای وصل کردن سیم‌ها است.

2. برای اتصال سیم ها بصورت استاندارد : وقتی سیم های برق با کانکتورهای استاندارد به هم متصل می شوند می توانند جریان برق و حرارت بالاتر را تحمل کنند. این درصورتی است که اتصال نامناسب سیم های برق موجب کاهش فشار برق می گردد و حتی پس از مدتی محل اتصال فرسوده می گردد و موجب برق گرفتگی و اتش سوزی می شوند.

3. برای تعمیرات و رفع عیوب سیم کشی های پیچیده : با استفاده از برخی از ترمینال ها می توان به سادگی و دفعات محل اتصال سیم ها را باز و بسته نمود و نقص و مشکلات آنها را بع سادگی رفع نمود.

4. برای اتصال دائمی یا موقتی دو یا چند سیم با در نظر گرفتن نکات ایمنی : کانکتورها این امکان را می دهند که سیم ها بطور دائمی به هم متصل شوند و در صورت نیاز بتوان به راحتی و ایمنی بالا سیم ها را از هم جدا نمود.

5. همچنین می توان از کانکتورها برای انشعاب گیری مطمئن از تابلوهای برق و موارد دیگر استفاده کرد که همگی شرایط مناسب و ایمنی بالا را برای ما فراهم می کنند. پیشنهاد می شود مقاله کانکتور برق چیست را بخوانید.

کانکتور برق

برای اینکه با کاربرد ترمینال برق آشنا شویم بهتر است در ابتدا به این پرسش پاسخ دهیم که دقیقا ترمینال برق چیست ؟ در واقع ترمینال‌برق یا همان کانکتور برق،یکی از پرکاربردترین تجهیزات جانبی در صنعت برق و سیم کشی میباشد. کار مهم و اصلی یک کانکتور برق، اتصال دو و یا چند سیم به صورت موقتی و غیر دائمی به یکدیگر می باشد. توجه داشته باشید که این کار باید به صورت کاملا محکم و استاندارد انجام ‌شود.

همانطور که می دانید متصل کردن سیم ها ی ساختمان ها نیاز به قطعات مخصوصی مثل ترانس دست دوم دارند که هیچ قطعه ی دیگری نمی تواند جای انان را بگیرد. بنابراین قطعات منحصر بفرد ، باید ویژگی های مناسبی را با هدف انتقال برق در یک مکان خاص داشته باشند. مهم ترین ویژگی این قطعات آن است که به مرور زمان استحکام اولیه ی خود را از دست ندهند و به سهولت بتوانند جریان برق بدون ایجاد مشکل از خود عبور دهند.

قابلیت هایی که ذکر شد به طور قطع از چسب های نواری بر نمی آید ، اما متاسفانه در بین مردم متداول گشته است که برای بیشتر موارد نامربوط از چسب نواری استفاده میکنند. عدم توجه به نکات ایمنی می تواند در متصل کردن سیم های برق خطرساز بوده و موجب خطرات جبران ناپذیری همچون برق گرفتگی و آتش سوزی می گردند.
 
کانکتور برق این قابلیت را دارد که بدون آنکه گرم شوند از بروز این نوع خطرات احتمالی و آسیب زا ، جلوگیری کند. نکته ای که در مورد کانکتور های برق باید بیان کرد آن است که، کانکتورها در اشکال و جنس های متنوعی وارد بازار شده و به مشتریان عرضه می گردند . بر اساس نیاز مصرف کننده و کاربرد ترمینال برق ، انواع کانکتور برق با ویژگی های مختلف به فروش میرسد.
 

نمایندگی خدمات پس از فروش سامسونگ

۱۶ بازديد
تعمیرات لوازم خانگی samsung خود از جمله ساید بای ساید، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروفر(مایکروویو)، جاروبرقی و اسپیلت را به ما بسپارید و مطمئن باشید که از اعتماد به ما پشیمان نخواهید شد. ما با سالها سابقه موفق و درخشان و بعنوان مرکز تخصصی خدمات تعمیرات سامسونگ قطعا پاسخ اطمینان شما را خواهیم داد. نمایندگی تعمیرات سامسونگ با داشتن جواز وپروانه کسب از اتحادیه به عنوان تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی و ارائه دهنده تعمیرات سامسونگ و با حضور متخصصان حوزه‌ی صنعت و الکترونیک آماده عرضه هرگونه خدمات تعمیر و نگهداری انواع محصولات لوازم خانگی برند سامسونگ است.

مرکز تعمیرات سامسونگ

خرید لوازم برقی خانگی همیشه از دغدغه های اصلی ما به شمار می رود. صرف هزینه برای خرید لوازم برقی از یک سو و ترس از آسیب دیدن و بلااستفاده بودن این لوازم از سوی دیگر همیشه از دغدغه های ما در زمان خرید بوده است. بدون تردید برند بین المللی سامسونگ همیشه از لحاظ کیفیت و کارایی حرف اول را زده است. تنوع در طراحی و ساخت لوازم خانگی در انواع طرح ها ورنگ ها نیاز همه افراد را مرتفع ساخته است. در مطلب پیش رو سعی برآن داریم شما را با مرکز تعمیرات سامسونگ بیشتر از گذشته آشنا کنیم.

لوازم خانگی سامسونگ و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی
 براساس آمار به دست آمده لوازم خانگی سامسونگ به دلیل اعتبار بالا در بین خانواده های ایرانی جایگاه خاص و ویژه ای دارد. به نحوی که هر ایرانی حداقل چندین لوازم خانگی از این برند را در منزل مورد استفاده قرار می دهد. کیفیت بالای قطعات و لوازم جانبی این برند سبب شده است نیاز مصرف کننده به تعمیرات بسیار در مقایسه به سایر برندها کمتر جلوه کند. از آنجایی که هر وسیله برقی در گذر زمان نیاز به تعمیرات و بررسی مجدد برای کارایی بهتر دارد  شما را با نمایندگی تعمیرات سامسونگ در ایران آشنا می کنیم.

مرکز خدمات پس از فروش سامسونگ
مرکز تعمیرات سامسونگ با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص این مهم را برای شما فراهم ساخته است که در کوتاه ترین زمان ممکن لوازم برقی خود را سرویس کنید. تعمیرگاه مجاز سامسونگ تعمیر و بررسی انواع لوازم برقی از قبیل یخچال های ساید بای ساید یا فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروفر، کولر گازی اسپیلت، جاروبرقی و غیره را فراهم آورده است. ما دارای شعب یا نمایندگی تعمیر لوازم خانگی در سراسر تهران می باشیم.

سرویس دهی خدمات تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ
بدون تردید نیاز به وسایل برقی در منزل تعمیرات سریع و اساسی آن را برای افراد بسیار مهم جلوه داده است. از همین رو متخصصان تعمیرات لوازم خانگی با سرویس دهی فوری به صورت 24ساعته را برای شما فراهم آورده است. حتی در روزهای تعطیل شما می توانید در کمتر از 2 ساعت با حضور متخصصان در محل تعمیرات وسایل خود را به آن ها بسپارید. تمامی قطعات دارای ضمانت نامه کتبی است. به شما پیشنهاد می کنیم بدون نگرانی کار را به متخصصین این فن بسپارید، تا از صفر تا صد تعمیرات را در منزل خود شاهد باشید.

اعتبار خدمات نمایندگی تعمیرات سامسونگ
حمل و نقل وسایل برقی سنگین از قبیل ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی یخچال و ساید به منظور تعمیرات امری زمان بر و خسته کننده است. نمایندگی تعمیرات سامسونگ این نوید را به شما می دهد با دارا بودن جواز و پروانه کسب از اتحادیه به عنوان تعمیرگاه مجاز تعمیرات سامسونگ با حضور متخصصان این فن در منزل شما زحمت جابجایی را به حداقل ممکن برسانید.

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش سامسونگ در تهران کجاست؟
همچنین دوباره خدمت شما یادآوری میکنیم که اگر دستگاه شما دارای گارانتی می باشد و می خواهید از گارانتی و خدمات پس از فروش نمایندگی سامسونگ استفاده نمایید باید به نمایندگی رسمی تعمیرات سامسونگ مراجعه نمایید در غیر اینصورت می توانید روی ما بعنوان مرکز تخصصی خدمات تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ حساب باز کنید.

شرکت سامسونگ در سال ۱۹۳۸ در سئول کره جنوبی تأسیس شد و در سال ۱۹۶۹ به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی در این کشور تبدیل گردید.. این برند معتبر در ابتدا در سال ۱۹۷۰ با تولید اولین تلویزیون خود وارد بازار عرصه لوازم خانگی شد و سپس در سال­های ۱۹۷۴ و ۱۹۷۹ به تولید ماشین لباسشویی و مایکروویو پرداخت.

در حال حاضر لوازم خانگی این برند معتبر، مشتریان زیادی در کشورهای بسیاری از جمله ایران دارد. بنابراین خدمات پس از فروش آن یکی از مهمترین نکات مورد توجه می­باشد. نمایندگی تعمیرات سامسونگ به عنوان مرکز تخصصی تعمیرات و خدمات بسیاری از برندهای معتبر، آماده ارائه خدمات حرفه ای، سریع و قابل اعتماد جهت تعمیر انواع لوازم خانگی از جمله تعمیرات سامسونگ در نقاط ۲۲ گانه تهران می باشد.

مرکز تعمیرات سامسونگ
نمایندگی تعمیرات سامسونگ یکی از مراکزیست که می توان برای تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ به این مرکز مراجعه کرد. در صورتی که برای تعمیر هر کدام از لوازم خانگی سامسونگ خود به دنبال یک نمایندگی مجاز در تهران می گردید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به نمایندگی تعمیرات سامسونگ است. این مرکز با بهره گیری از کادری مجرب و تعمیر دستگاه های معیوب در کمترین زمان و با مناسب ترین قیمت ها به صورت 24 ساعته آماده ارائه ی خدمات به متقاضیان در سطح شهر تهران می باشد. شما می توانید با مراجعه به این مرکز از نحوه و نوع تعمیر دستگاه های خود مطمئن باشید.
لذا در صورت بروز مشکلات در لوازم خانگی سامسونگ خود با ما تماس بگیرید. تیم پشتیبانی مرکز تعمیرات سامسونگ در ابتدا به صورت تلفنی اقدام به ارائه خدمات مشاوره ای کرده و سپس در صورت نیاز تکنسین مجرب در حداقل زمان ممکن  به محل اعزام خواهد شد.

جریان فوکو یا گردابی ترانس چیست؟

۱۲ بازديد
جنس هسته از آهن فرومغناطیس است، این ماده رسانای الکتریکی خوبی است و در هنگام تغییر شار مغناطیسی، هسته اتصال کوتاه شده و جریان الکتریکی موسوم به جریان گردابی در آن به وجود می آید. همان گونه که گفته شد، برای رفع این مشکل، هسته ی ترانسفورماتور را ورقه ورقه می سازند.
 

انواع و اقسام ترانس چیست؟


ترانس چیست و انواع آن کدام است؟ به منظور اهداف معین و مشخصی ترانسفورماتورها ساخته می شود، که کاربرد هر یک را مشخص می کند. ترانسفورماتورهایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از:
 
ترانس تطبیق امپدانس
این نوع ترانس به دو منظور کاربرد دارد:
 
انتقال بیشترین توان برای امپدانس مقاومتی.
پیشگیری از انعکاس امواج ولتاژ و جریان در فضاهای موج بَر.
  کاربرد ترانسفورماتور در شبکه قدرت چییست
 
ترانس جریان
این نوع ترانس دست دوم، به منظور تست و نسبت گیری جریان و مقایسه ی گذر جریان از سیم پیچ اولیه خود و همچنین القای جریان در سیم پیچ ثانویه به کار می رود. به عبارتی در نقاطی که نیاز است جریان به دقت تحت نظر باشد از ترانسفورماتور جریان استفاده می شود. مطالعه مقاله مقاومت الکتریکی به زبان ساده را توصیه می کنیم.
 
ترانس ولتاژ
ترانسفورماتوری که دارای ولتاژ اولیه ی زیاد و ولتاژ ثانویه ی کم است و هدف آن، فراهم آوردن نمونه ی ولتاژ قدرت برای دستگاه های کنترل و اندازه گیری می باشد. این ترانسفورماتور باید بسیار دقیق عمل کرده و در ولتاژهای اصلی مدار، اعوجاج ایجاد نکند.
 
رآکتور اشباع
جهت کم کردن تلفات سوئیچینگ ترانزیستورهای قدرت موسوم به ZCS از رآکتور اشباع استفاده می شود. این دستگاه نوع خاصی است که هسته ی آن را با جریان DC عمداً اشباع می کنند تا خاصیت القایی آن به شدت کم شود.
 
ترانس هسته ی هوایی
برای از بین بردن مشکلاتی که ترانسفورماتور با هسته‌ی فرومغناطیس دارد، از قبیل پسماند شار مغناطیسی، تلفات جریان گردابی و تلفات هیسترزیس، می توان از ترانسفورماتور با هسته‌ی هوا استفاده کرد.
 
در این صورت برای مبدل های فرکانس بالا مانند کاربردهای رادیویی که نبودن نویز و اعوجاج از اهمیت بسیاری برخوردار است از این نوع ترانسفورماتور استفاده می شود.
 
ترانس تفاضلی متغیر خطی
ترانس تفاضلی متغیر خطی به منظور اندازه گیری جابه جایی خطی استفاده می شود. این ترانس به صورت استوانه و دارای سه عدد سیم پیچ است.
 
ترانس با اتصال مثلث باز (V-V) و ترانس Scott -T (اتصال اسکات)
در واقع این تقسیم بندی به انواع متداول ترانس با دوگونه اتصال سیم پیچ ها اشاره می کند.
 
اتوترانسفورماتور: این ترانسفورماتور تنها از یک سیم پیچ تشکیل شده است، دارای دوسر ورودی و خروجی و یک سر درمیان است.
 
مزیت های اتوترانسفورماتور به این صورت است که با نسبت دور بالای یک ترانسفورماتور، توان اتوترانسفورماتور بسیار بیشتر از یک ترانسفورماتور عادی است. در واقع از نظر توان می توان گفت که یک اتوترانسفورماتور، بسیار کوچک تر از ترانسفورماتوری با توان مشابه است. مطالعه مقاله اصطلاحات برق قدرت را پیشنهاد می کنیم.
 

منظور از سه فاز بودن ترانس چیست؟


ترانسفورماتور سه فاز به دو نوع تقسیم می شوند:
 
سه پارچه: این نوع ترانسفورماتور از سه ترانسفورماتور تک فاز تشکیل می شود.
سه فاز سه پارچه: این ترانسفورماتور از یک هسته مشترک تشکیل شده است.
جایگاه روغن در ترانس چیست؟
روغن در ترانسفورماتور نقش حیاتی دارد.
روغن بایستی عایق باشد.
روغن موجب تبادل حرارت می شود.

خرید ترانس دست دوم

سیم و کابل های نانوتیوب کربنی چیست؟

۱۳ بازديد
انسان در طول حیات نه چندان بلند مدت خود بر روی زمین (در مقایسه با عمر زمین شناسی زمین)، همواره بهطور خود خواسته یا نا خود آگاه، گام در راستای ویرانی زمین و منابع آن برداشته است. از تخریب ها و ویرانی هایی که جنگ ها به بار آورده و می آورند تا گازهای گلخانه ای و تخریب لایه محافظ و گرمایش زمین همه و همه مثال های بی پایانی هستند که ما انسان ها بر سر این کره خاکی با زیستن بر روی آن آورده ایم. امروزه ولی آگاهی و البته به لطف فن آوری و مدرنیته، توانایی ما، به جایی رسیده که تصمیم داریم تا می توانیم جلوی تخریب ها را با بهره گیری از تکنولوژی های مختلفی که حاضر به خدمت خود ساخته ایم، بگیریم. در متن زیر قصد داریم به نسل جدید سیم و کابل های نانو کربنی در همین راستا بپردازیم؛ همراه ما باشید :
 
طرح مسئله
همانطور که مستحضر هستید، یکی از مهم فن آوری های دهه ی اخیر که باعث تسهیل مصرف بسیاری از مواد کم کاربرد طبیعی و جایگزینی آن ها با مواد معدنی و آلی در خطر پایان یافتن شده است، فن آوری نانو (Nano Technology) می باشد که در واقع و توضیح صحیح و در عین حال عامیانه تر آن؛ استفاده از ماده در مقیاس اتمی، مولکولی و فوق مولکولی برای اهداف صنعتی است. در اینجا ما می خواهیم به فواید استفاده از ماده یا متریال کربن نانو تیوب (Carbon-NanoTube/CNT) و جایگزین نمودن آن با سیم و کابل معمولی پلاستیکی و غیره بپردازیم که از زمانی که دسترسی به CNT البته به صورت آزمایشگاهی و در دست محققان به قطعیت رسید، بر آنها این امر واضح شد که موقعیتی بسیار مناسب برای تولید سیم و کابل هایی با مواد و متریال جدید در دست است که موجب کاهش سطح سختی/ جرم یا حساسیت کمتر به فرسودگی خواهد بود.
 
نانو تیوب های کربنی (CNT) به علت خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی که دارند، بستر و موقعیت هایی مناسب در راستای ادغام یا یک پارچه سازی با در سیم و کابل ها برای انتقال داده ها و اطلاعات و رسانایی که باید را نیز فراهم آورده اند. این نانو تیوب‌ها در سینی کابل قرار میگیرند. در حال حاضر، تسمه ها، نوار ها و سیم های کربن نانو تیوب یا سی ان تی تبدیل به جایگزین هایی مناسب برای رسانا های فلزی، کابل های کواکسیال (Coaxial)، یو اس بی (USB) و همچنین انواع کابل شبکه (Ethernet Cable) البته به صورت آزمایشی و غیر رسمی به نظر می آیند و تنها نیاز به بستر سازی برای استفاده عمومی از آنها نیاز است.
 

مصارف سیم و کابل نانو تیوب کربنی


البته CNT یا نانو تیوب های کربنی در برخی مصارف غیر عمومی مانند لایه کشی رسانا ی بیرونی یا خارجی کابل کواکسیال (که حالت بافت هم دارد)، ممکن است جهت دستیابی به مزیت هایی همچون کاهش جرم (وزن) کابل بر واحد طول آن (جرم/طول) که در برخی مواقع به پنجاه در صد هم می رسد، به عنوان جایگزین متریال اصلی استفاده شوند که این نیز می تواند بسیار قابل توجه باشد. مواد نانو تیوب حجیم دارای ویژگی های خاصی هستند که به نسبت رسانا های فلزی مزایایی مانند تحمل خمیدگی و پایداری محیطی (که اتفاقا نکته مورد نظر ما و دغدغه طبیعت نیز هست) نیز دارند.
 
البته در سیم و کابل های نانو کربنی، مقاومتی بیش از 200.000 دور چرخش بدون نیاز به افزایش مقاومت نیز مشاهده شده است. علاوه بر این، سیم های CNT در محیط فساد (1 مولار هیدروکلرواید) نیز پس از 80 روز هیچ افزایش مقاومتی در سطح نشان نداده و تغییر بسیار اندکی با دمای (<1% از 170–330 K) نشان داده اند که در مصرف، میتوان آن را به حساب نیاورد. این عملکرد نسبت تمام سیم های معمولی برتری محسوسی دارد و برای استفاده در این صنعت مناسب و کاملا نوین است. با این وجود، برای اینکه CNT ها به عنوان جایگزینی کامل برای فلزات عمل کنند، می بایست قابلیت رسانایی الکتریکی آنها بیش از اینها بهبود یابد. البته اخیراً ضریب هدایت سیم های CNT ساخته شده از طریق چگالش (متراکم شدن) و نا خالص سازی همزمان از 1.3 × 106 S/m فراتر رفته است. این سطح از رسانایی در نانو تیوب ها، رسانایی آنها را به مس (5.8 × 107 S/m) نزدیک ‌تر می‌ کند و با برخی از در برخی شرایط جرمی، نزدیک به با برخی فلزات (مانند طلا) رقابت می شوند.
 

مقایسه سیم و کابل معمولی و نانو

 
پیش روی های علمی مذکور در بکارگیری کربن نانو تیوب ها (مانند غنی سازی، ناخالص سازی، هم ترازی، متراکم سازی و …) نشان دهنده پیشرفت ما به سوی اهداف نهایی زیست محیطی مان هستند. اما به موازات تلاش ‌های انجام گرفته برای بهبود در انباشت رسانایی، ادغام CNT ها در ساختار هر کابل ‌و سیمی نیازمند توسعه قابل توجهی در زمینه حساسیت الکتریکی خواهد بود. روش های مختلفی برای تماس سیم و کابل های نانو تیوب حجیم با فلزات (در راستای تلفیق و احتمال بدست آوردن توانایی ذاتی آنها) در حال بررسی و پیشنهاد شدن هستند که به آنها روشی برای کاهش مقاومت تماس تلفیقی CNT-فلز ها از طریق آبکاری الکترولس هم باید اضافه کرد.
 
در انتها، باید برای جمع بندی گفت این نتایج، پیشرفت کربن نانو تیوب ها و سینی کابل در حرفه و تکنولوژی سیم و کابل را نشان می دهد که اگرچه برای محیط زیست و منابع طبیعی حیاتی و مفید است، اما نانو رسانا ها می توانند تبدیل به فن آوری های مخربی در بخش طراحی ظاهری این حرفه، یعنی سیم و کابل کشی نیز بشوند.

برای انتخاب لباس مجلسی زنانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

۱۶ بازديد

لباس مجلسی

لباس مجلسی زنانه لباسی شیک، مجلل، و مناسب برای مراسمات رسمی و نیمه رسمی میباشد. اما درواقع لباس مجلسی معمولا لباسی است که بلندی آن تا روی زانو است و در مهمانی رسمی شبانه آنرا میپوشند. البته مدل های مختلفی از این لباسها وجود دارد و این مقاله سعی دارد ویژگی پرطرفدارترین مدل ها را معرفی کند. اما در ابتدا بیایید نگاهی به باید و نبایدهای زمان پوشیدن لباس مجلسی بیاندازید.

نکاتی که باید به خاطر داشته باشید
کفش پاشنه بلند بپوشید. کفش های بدون پاشنه نپوشید، مگر اینکه کلا چاره دیگری نداشته باشید.
اندازه مناسب پیراهن را انتخاب کنید. پیراهن های مجلسی بلند برای مراسمات رسمی، پیراهن هایی که کوتاهی شان تا روی زانو یا کمی کوتاه ترند برای مراسمات نیمه رسمی، و پیراهن های تا روی زانو و بلندتر برای مراسمات خودمانی مناسب هستند.
جوراب شلواری بپوشید. جوراب شلواری های رنگ پا یا مشکی بدن نما هم برای مراسمات، مناسب هستند.
هم کفش جلو باز و هم کفش جلو بسته برای مراسمات رسمی یا غیررسمی، مناسب هستند. اگر کفشتان جلوباز است، جوراب شلواری بدون درز بپوشید.
دامن یا کت و شلوار نپوشید (مگر اینکه به مهمانی خودمانی یا نیمه رسمی دعوت شده باشید).
مقاله انواع جوراب زنانه و نحوه پوشیدن آنها را بخوانید.

سوالات متداول
چه اندازه آستینی برای لباس های مجلسی زنانه مناسب هستند؟
قانون کلی برای اندازه مناسب آستین وجود ندارد، بنابراین مدلی که راحتی بیشتری در آن دارید را بپوشید.
آیا باید کت یا مانتو به همراه داشته باشم؟
اگر مهمانی دیروقت تمام میشود، از روی احتیاط کت به همراه داشته باشید اما به همراه داشتن لباس های مجلسی ساده ای مثل شنل یا کت رسمی سبک هم خوب است. اگر سردتان نشود، بیشتر از مهمانی لذت خواهید برد.
چه گردنبندی بیشتر به یقه ی لباسم می آید؟
با لباس های یقه هفتی، گردنبندهای بلندتر با یک پلاک ساده بیاندازید که پرجلوه باشد و تأثیرش از بین نرود. با پیراهن های مجلسی یقه گرد، زنجیرهای سی سانتی یا کوتاه تر با یک آویز زینتی و زیبا بیاندازید که تأثیرگذار باشد.

انواع مدل آستین

آستین فانوسی
از قسمت بازو گشاد میشود، اما در قسمت مچ دست تنگ میشود تا به راحتی دستتان را حرکت دهید و در عین حال مراقب آستین لباس مجلسیتان هم باشید.
آستین لبه شیپوری
مدل این آستین به گونه ای است که از قسمت بازو گشاد میشود و انتهایش به شکل شیپوری بزرگ درمی آید.
آستین کَپ یا کلاهی
این مدل نوعی از آستین است که فقط قسمت بالای کتف را میپوشاند.
آستین گشاد و آویخته
قسمت بالای آستین گشاد است، اما به تدریج تنگ میشود تا اینکه در قسمت مچ کاملا تنگ و چسبان شود.
آستین چسبان
این آستین ها از ابتدا تا انتها، کاملا چسبان هستند و هیچ فضای آزادی ندارند.
آستین ژولیت
آستین های ژولیت اکثرا در قسمت بازو گشاد هستند، اما در قسمت کتف، روی پارچه پف دارند.
آستین سه ربع
بلندی آستین های سه ربع تا زیر آرنج است و اغلب هم تاحدی تنگ هستند.
آستین کلوش
این آستین ها کاملا در قسمت پائین گشاد هستند و گاهی اوقات برای گشادتر به نظر رسیدن، قسمت بالای آستین را پف میدهند.
چه مدل آستینی برای شما مناسب است؟
اگر بازوی خوش فرم و جذابی دارید، شاید بخواهید آنها را بهتر نشان داده و به رخ دیگران بکشید، با پوشیدن آستین های کپ، پوستتان را نشان دهید و با پوشیدن آستین های چسبان، فرم بازوهایتان را نشان دهید. اگر بازوهایتان لاغرتر از آن چیزی است که میخواستید، میتوانید با پوشیدن آستین های کلوش، فانوسی، یا آستین گشاد و آویخته، جذابیت بیشتری به دستتان بدهید.
آیا از آنچه که میخواستید بازوهایتان کمی چاق تر است؟ آستین های لبه شیپوری و ژولیت، انتخاب بهتری برایتان هستند. آستین ژولیت با پفی که روی کتف دارد، توجه از روی قسمت های دیگر بازویتان که نمیخواهید دیده شود را برمیدارد. همچنین درمقایسه، بخش شیپور آستین لبه شیپوری، بقیه ی قسمت های بازویتان را کوچکتر نشان میدهد.

لباس مجلسی مناسب فرم اندام شما

لباسی جذاب، مجلل و شیک است. شما این سوال را میپرسید که آیا این لباس مجلسی به من می آید؟
سوال خوبی است. قبل از خریدن و اجاره لباس مجلسی زنانه ای که همیشه میخواستید آنرا داشته باشید، باید نکاتی را در نظر بگیرید. بنابراین همه ی ما نمیتوانیم همان هیکل بی نقصی که این روزها مدل های روی صفحات اکثر مجلات به خود اختصاص داده اند را داشته باشیم، اما آیا دلیلی وجود دارد که نخواهید به خوبی هایتان نگاه کنید؟
 البته که نه! با دستچین چند نکته و حیله میتوانید بر نکات مثبتتان تأکید کنید و نکات منفی تان را کم اهمیت جلوه دهید.
تشخیص نوع فرم بدنتان
مهمترین عامل، انتخاب یا اجاره لباس مجلسی زنانه مناسب فرم اندامتان میباشد. اگرچه اکثر افراد میتوانند ویژگی هایی که در بیشتر از یک دسته قرار میگیرند را داشته باشند، اما نوعی لباس مجلسی را انتخاب کنید که به طورکلی شما را به بهترین نحو نشان دهد.
ویژگی اندام گلابی مانند
چه ویژگی هایی دارد؟
لاغر/ بالاتنه لاغر- سینه های کوچکتر- باسن و ران ها بزرگتر از بالاتنه.
دنبال چه لباسی بگردید:
دامن های فون دار یا پیراهن های دارای خط کمر مدل امپراتوری بگیرید. این لباس ها به شما کمک میکنند تا توجه از روی پائین تنه بدنتان برداشته شود و هیکلتان متناسب تر به نظر برسد.
پیراهن های دورنگه که قسمت بالاتنه رنگ روشنترو قسمت پائین تنه تیره رنگ دارند، بالاتنه تان را بهترو برجسته تر نشان میدهند.
پف روی شانه ی لباس، میان بالاتنه و پائین تنه، توازن ایجاد میکند.
ویژگی اندام معمولی
چه ویژگی هایی دارد؟
سینه و باسن کوچک- کمی قوس کمر- پاهای لاغر و کشیده.
دنبال چه لباسی بگردید:
پیراهنی با چند لایه پارچه که روی هم جمع شده اند بخرید.
پیراهن با بالاتنه شنل دار و دامنی آویخته انتخاب کنید که کمرتان را برجسته تر نشان دهد.
کت و شلوار مهمانی یا کت پپلیوم بخرید.

برای انتخاب لباس مجلسی زنانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

۲۰ بازديد

لباس مجلسی


لباس مجلسی زنانه لباسی شیک، مجلل، و مناسب برای مراسمات رسمی و نیمه رسمی میباشد. اما درواقع لباس مجلسی معمولا لباسی است که بلندی آن تا روی زانو است و در مهمانی رسمی شبانه آنرا میپوشند. البته مدل های مختلفی از این لباسها وجود دارد و این مقاله سعی دارد ویژگی پرطرفدارترین مدل ها را معرفی کند. اما در ابتدا بیایید نگاهی به باید و نبایدهای زمان پوشیدن لباس مجلسی بیاندازید.
 
نکاتی که باید به خاطر داشته باشید
 
کفش پاشنه بلند بپوشید. کفش های بدون پاشنه نپوشید، مگر اینکه کلا چاره دیگری نداشته باشید.
اندازه مناسب پیراهن را انتخاب کنید. پیراهن های مجلسی بلند برای مراسمات رسمی، پیراهن هایی که کوتاهی شان تا روی زانو یا کمی کوتاه ترند برای مراسمات نیمه رسمی، و پیراهن های تا روی زانو و بلندتر برای مراسمات خودمانی مناسب هستند.
جوراب شلواری بپوشید. جوراب شلواری های رنگ پا یا مشکی بدن نما هم برای مراسمات، مناسب هستند.
هم کفش جلو باز و هم کفش جلو بسته برای مراسمات رسمی یا غیررسمی، مناسب هستند. اگر کفشتان جلوباز است، جوراب شلواری بدون درز بپوشید.
دامن یا کت و شلوار نپوشید (مگر اینکه به مهمانی خودمانی یا نیمه رسمی دعوت شده باشید).
مقاله انواع جوراب زنانه و نحوه پوشیدن آنها را بخوانید.
 
سوالات متداول
چه اندازه آستینی برای لباس های مجلسی زنانه مناسب هستند؟
قانون کلی برای اندازه مناسب آستین وجود ندارد، بنابراین مدلی که راحتی بیشتری در آن دارید را بپوشید.
 
آیا باید کت یا مانتو به همراه داشته باشم؟
اگر مهمانی دیروقت تمام میشود، از روی احتیاط کت به همراه داشته باشید اما به همراه داشتن لباس های مجلسی ساده ای مثل شنل یا کت رسمی سبک هم خوب است. اگر سردتان نشود، بیشتر از مهمانی لذت خواهید برد. برای اجاره لباس مجلسی با ما در ارتباط باشید.
 
چه گردنبندی بیشتر به یقه ی لباسم می آید؟
با لباس های یقه هفتی، گردنبندهای بلندتر با یک پلاک ساده بیاندازید که پرجلوه باشد و تأثیرش از بین نرود. با پیراهن های مجلسی یقه گرد، زنجیرهای سی سانتی یا کوتاه تر با یک آویز زینتی و زیبا بیاندازید که تأثیرگذار باشد.
 

انواع مدل آستین لباس مجلسی

 
 
آستین فانوسی
از قسمت بازو گشاد میشود، اما در قسمت مچ دست تنگ میشود تا به راحتی دستتان را حرکت دهید و در عین حال مراقب آستین لباس مجلسیتان هم باشید.
 
آستین لبه شیپوری
مدل این آستین به گونه ای است که از قسمت بازو گشاد میشود و انتهایش به شکل شیپوری بزرگ درمی آید.
 
آستین کَپ یا کلاهی
این مدل نوعی از آستین است که فقط قسمت بالای کتف را میپوشاند.
 
آستین گشاد و آویخته
قسمت بالای آستین گشاد است، اما به تدریج تنگ میشود تا اینکه در قسمت مچ کاملا تنگ و چسبان شود.
 
آستین چسبان
این آستین ها از ابتدا تا انتها، کاملا چسبان هستند و هیچ فضای آزادی ندارند.
 
 
 
آستین ژولیت
آستین های ژولیت اکثرا در قسمت بازو گشاد هستند، اما در قسمت کتف، روی پارچه پف دارند.
 
آستین سه ربع
بلندی آستین های سه ربع تا زیر آرنج است و اغلب هم تاحدی تنگ هستند.
 
آستین کلوش
این آستین ها کاملا در قسمت پائین گشاد هستند و گاهی اوقات برای گشادتر به نظر رسیدن، قسمت بالای آستین را پف میدهند.
 
 

چه مدل آستینی برای شما مناسب است؟


اگر بازوی خوش فرم و جذابی دارید، شاید بخواهید آنها را بهتر نشان داده و به رخ دیگران بکشید، با پوشیدن آستین های کپ، پوستتان را نشان دهید و با پوشیدن آستین های چسبان، فرم بازوهایتان را نشان دهید. اگر بازوهایتان لاغرتر از آن چیزی است که میخواستید، میتوانید با پوشیدن آستین های کلوش، فانوسی، یا آستین گشاد و آویخته، جذابیت بیشتری به دستتان بدهید.
 
آیا از آنچه که میخواستید بازوهایتان کمی چاق تر است؟ آستین های لبه شیپوری و ژولیت، انتخاب بهتری برایتان هستند. آستین ژولیت با پفی که روی کتف دارد، توجه از روی قسمت های دیگر بازویتان که نمیخواهید دیده شود را برمیدارد. همچنین درمقایسه، بخش شیپور آستین لبه شیپوری، بقیه ی قسمت های بازویتان را کوچکتر نشان میدهد.
 
لباس مجلسی مناسب فرم اندام شما
لباسی جذاب، مجلل و شیک است. شما این سوال را میپرسید که آیا این لباس مجلسی به من می آید؟
 
سوال خوبی است. قبل از خریدن لباس مجلسی زنانه ای که همیشه میخواستید آنرا داشته باشید، باید نکاتی را در نظر بگیرید. بنابراین همه ی ما نمیتوانیم همان هیکل بی نقصی که این روزها مدل های روی صفحات اکثر مجلات به خود اختصاص داده اند را داشته باشیم، اما آیا دلیلی وجود دارد که نخواهید به خوبی هایتان نگاه کنید؟
 
 البته که نه! با دستچین چند نکته و حیله میتوانید بر نکات مثبتتان تأکید کنید و نکات منفی تان را کم اهمیت جلوه دهید.
 

تشخیص نوع فرم بدنتان

 
مهمترین عامل، انتخاب لباس مجلسی زنانه مناسب فرم اندامتان میباشد. اگرچه اکثر افراد میتوانند ویژگی هایی که در بیشتر از یک دسته قرار میگیرند را داشته باشند، اما نوعی لباس مجلسی را انتخاب کنید که به طورکلی شما را به بهترین نحو نشان دهد.
 
ویژگی اندام گلابی مانند
چه ویژگی هایی دارد؟
لاغر/ بالاتنه لاغر- سینه های کوچکتر- باسن و ران ها بزرگتر از بالاتنه.
 
دنبال چه لباسی بگردید:
دامن های فون دار یا پیراهن های دارای خط کمر مدل امپراتوری بگیرید. این لباس ها به شما کمک میکنند تا توجه از روی پائین تنه بدنتان برداشته شود و هیکلتان متناسب تر به نظر برسد.
پیراهن های دورنگه که قسمت بالاتنه رنگ روشنترو قسمت پائین تنه تیره رنگ دارند، بالاتنه تان را بهترو برجسته تر نشان میدهند.
پف روی شانه ی لباس، میان بالاتنه و پائین تنه، توازن ایجاد میکند.
ویژگی اندام معمولی
چه ویژگی هایی دارد؟
سینه و باسن کوچک- کمی قوس کمر- پاهای لاغر و کشیده.
 
دنبال چه لباسی بگردید:
پیراهنی با چند لایه پارچه که روی هم جمع شده اند بخرید.
پیراهن با بالاتنه شنل دار و دامنی آویخته انتخاب کنید که کمرتان را برجسته تر نشان دهد.
کت و شلوار مهمانی یا کت پپلیوم بخرید.

شیک استایل