آرشیو اسفند ماه 1400

آشنایی با انواع ترمز الکتروموتور

ترمز الکتروموتور sew

۲۱ بازديد
تا اکنون بسیار درباره ی الکترو موتور ها و ترمز الکتروموتور صحبت کرده ایم، تاریخچه ی الکتروموتور چیست و چه اتفاقی افتاد تا انواع ترمز الکتروموتور به و جود آمد. اما تا کنون درباره اینکه برترین شرکت های تولید ترمز کدام هستند، چه شرکت های آن را تولید میکنند و یا بهترین برنده ها ترمز الکتروموتور چیست گفتگو نکرده ایم. اما امروز انتظار ها به پایان رسید و بهترین نوع برند ترمز و شرکت تولید  ترمز را به شما معرفی خواهیم کرد.


ترمز الکتروموتور sew

شرکت SEW

ترمز SEW ساخت شرکت ساخت شرکت آلمان میباشد که یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید موتور الکتریکی و ترمز الکتروموتور میباشد. این شرکت به دلیل مرغوب بودن محصول خود، کشور های دیگه نیز خواستار این محصول نیز شده اند و این شرکت به توسعه خود ادامه داد، اکنون به 47 کشور این محصول صادر میشود، این شرکت خدمات رسانی عالی دارد میکند که کشور ایران ایران شامل آن نیز میشود. همانطور که اشاره شد این شرکت به دلیل صادرات زیادی که دارد، روز به روز در حال توسعه میباشد و با متد های روز دنیا محصول خود را تولید میکند.
این شرکت اسمش را از روی شعار برداشته است. SEW به معنای سنت، نوآوری، کیفیت و سرویس دهی است. شاید برایتان جالب باشه که شرکت SEW به علت کیفت عالی که داشته است به صنعت های دیگر نیز ورود کرده که میتوان به کانوایرها، صنایع بطری سازی، سقف های استادیوم ها، خطوط تولید، صنایع پتروشیمی و شیمیایی و …  اشاره کرد که در تمام صعنت های قدرتمند و با کیفیت بوده که یکی از آنها الکتروموتور ترمزدار ترکیبی از یک موتور القایی به همراه دیسک ترمز می باشد، هر محصول این شرکت برنده ی انوع و اقسام جایزه ها شده است.

ترمز SEW

همانطور که اشاره شد این شرکت در ابتدا ترمز الکتروموتور تولید میکرد که میتوان فهمید در این زمینهتخصص بسیار بالایی دارد. از انواع ترمز های الکتروموتور میتوان به:
  1. الکتروموتور SEW سری DR
  2. الکتروموتور SEW سری DT
  3. الکتروموتور قطب متغیر SEW سری DR دو سرعته
  4. الکتروموتور سنکرون SEW
  5. الکتروموتور تک فاز SEW
  6. الکتروموتور ترمزدار و کنترل ترمز SEW
 
شرکت اس ای دبلیو علاوه بر ساخت ترمز های مورد نظر  این اجازه را به خود داده است تا کاربرد تقاضای خود را برای ترمز الکتروموتور داده تا بستگی به کاربردی که دارد برای کاربر آن را تولید کند. شرکت SEW این توانایی را دارد تا  الکتروموتور و موتور گیربکس های خود با سیستم ترمز مکانیکی ( تکی یا دوبل ) بستگی به ارائه و تقاضا ی مشتری این از صفر تا صد را تولید کند و همین باعث متفاوت بودن شرکت اس ای دبلیو و ترمز الکترو موتور  اس ای دبلیو میشود.
بخاطر تنوع بالایی که ترمز های اس ای دبلیو در سایز ها،انواع گشتاور های ترمز، این اجازه را به خود داده است تا  کاریر یا مشتری نتواند از جای دیگر خرید کند. هم چنین آخرین خبری که دستمان رسیده است ترمز با دیسک دوبل محصولی جدید از سری سیستم های ترمز شرکت SEW می باشد.

 

عملکرد ترمزالکتروموتور SEW

قبل از خرید این محصول باید نکته به شما بگوییم، این شرکت فقط و فقط ترمز الکترو موتور های مغناطیسی تولید کرده و میکند. همانطور که اشاره شد این شرکت به دلیل تولید ترمز های مگنتی معروف و محبوب گردیده است. اگر بخوام به طور ساده ساختار این محصول را توصیف کنم، این محصول از آهن ربای الکتریکی (بوبین)، لنت ترمز، صفحه و هزار خوار تشکیل میشود.
این ترمز الکتروموتور آهن ربایی یا مگنتی، به علت برقراری رابطه با جریان برق با آهن ربا، صفحه قطب های لنت های مگنتی همسان میکند، این حرکت اجازه میدهد تا آهن ربا از صفحه فاصله گرفته تا اجازه‌ ی حرکت آزادانه به آن را بدهد در زمانی که برق قطع شود، آهن ربا قطب مخالف به خود گرفته و در کسری از ثانیه به صفحه لنت جسبده میشود.

مقالات مرتبط:
فروشگاه اینترنتی پیچ نوک مته ای
 
 

تفاوت پیچ ام دی اف با پیچ بکسی

۲۴ بازديد
پیچ‌ها خیلی در زندگی روزمرّه‌ی ما کاربردهای بسیاری دارند، از چفت کردن میز و صندلی تا تعمیرات ماشین آلات سبک و سنگین و یا حتی در کامپیوتر، موبایل و ساعت‌مان. این وسیله به شکل‌های بزرگ و کوچک در زندگی‌مان ورود کرده، بدون آنکه حتی ذره‌ای به آن توجه کنیم.
ولی هر پیچی در جا و مکان مهم خودش به کار می‌رود، برای مثال پیچ‌های ظریفی که برای چوب استفاده می‌شود را نمی‌توان برای بستن داربست استفاده کرد، زیرا پیج داربست بسیار قطور و بزرگ تر است و همینطور بلعکس آن را هم نمیتوان اجرا کرد.
برای همین باید بدانیم، بتوانیم و تشخیص دهیدیم که کدام پیچ در کجا و برای کدام محصول، قطعه یا صنعت به کار می‌رود تا مشکلاتمان را هر چه زودتر و راحت‌تر بتوانیم برطرف کنیم.

تفاوت پیچ بکسی و ام دی اف

توضیحات کامل پیچ ام دی اف

پیچ ام دی اف همانطور که از نامش پیدا است برای چوب‌های ام دی اف استفاده می‌شود، زیرا چوب ام دی اف از خورده چوب ساخته شده است و نسبت به چوب‌های دیگر سبک و انعطاف پذیرتر است، ولی بزرگ ترین عیب آن این است که چوب ام دی اف بسیار شکننده است، برای همین پیچی مخصوص این چوب‌ها ساخته شده‌اند. این محصول بخاطر رزوه‌‎های بلند و عمیقی که دارد در مکان و صنعت‌های دیگر نیز استقبال شده است و بسیار استفاده می‌گردد.

مشخصات پیچ ام دی اف
این پیچ از 1 و 1.5 سانتی متری تا 5 سانتی متری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این محصول نوع 6 و 7 سانتی متری هم در بازار موجود است. مکان استفاده‌‌های 6 و 7 سانتی متری این پیچ بسیار مهم است، زیرا هر چقدر که طول‌آن بزرگ‌تر باشد هم شکننده‌تر است و هم شیار‌های بزرگ‌تر و عمیق‌تری در چوب ایجاد کرده که به پیچ و چوب هم آسیب می رساند. قطر‌ها این ابزار در دو نوع :
  1. 4 میلی متر
  2. 2 میلی متر
وجود دارد که در بازار از هر دو نوع  موجود می‌باشد. توجه داشته باشید، همانطور که در استفاده از پیچ طول‌آن مهم است قطر‌آن نیز مهم‌تر است، زیرا پیچ ام دی اف با قطر بزرگ هنگام ورود به وسیله باعث فشارده سازی چوب یا وسلیه‌تان می‌شود و اگر قطر قطعه‌تان کم باشد باعث آسیب به آن می‌شود.

جنس پیچ ام دی اف

این پیچ‌ها به صورت 500 عددی به رنگ سیاه و نقره ای رنگ در بازار عرضه می‌گردد. معمولا پیچ‌های ام دی اف از نوعفولاد استفاده می‌شوند زیرا از قدرت و استحکام بالاتری برخوردار هستند ولی از جنس‌های  استنلس، استیل، برنج، آلومینیوم، برنز،و...نیز تولید می‌شوند .
توضیحات کامل درباره پیچ بکسی
پیچ بکسی به دلیل شکل آچار‌بکس روی گل‌پیچ‌شان معروف‌اند. علت شکل بکسی روی گل‌پیچ وسیله این است که برای بستن ورقه‌های آهنی مانند شیروانی به کار می‌روند که شما باید تسلط کامل روی آن داشته باشید. در بعضی از حالت‌های این وسیله شیار چهارسو هم درج شده است. پیچ بکسی به پیچ‌ شیروانی هم معروف‌است.
همانطور‌که اشاره شد پیچ بکسی در بستن ورقع‌های آهنی به کار‌می‌رود و نوک این وسیله باید حالت مته‌ای باشد. پیچ شیروانی برای‌ اینکه به آهن راحت و سریع‌تر نفوذ کند روی نوکشان حالت مته‌ای تعبیه شده‌است، این حرکت هوشمندانه به دو دلیل کار را برای مصرف کننده راحت‌تر کرده  است:
  1. مته‌ی روی نوک پیچ شما را از سوراخ کردن اولیه‌ی ورقه‌ی آهنی بی نیاز کرده است.
  2. مته‌ی روی نوک این اجازه رو به شما می‌دهد که به راحتی از ورقه‌های دو یا سه لایه استفاده کنید.
مشخصات و جنس پیچ بکسی
پیچ بکسی در دو طرح بکسیِ معمولی و بکسیِ چهارسو دار، خودکار و مته‌ای تولید می‌شود. جنس آنها از آهن، فولاد، استنلس و استیل می باشد که معمولا به صورت آبکاری شده ( گالوانیزه )  به بازار عرضه می‌شود  .این ابزار درجعبه‌های 500 عددی و به صورت نقره‌ای تولید می‌شود.
پیچ بکسی وارداتی و ساخت تایوان می باشد، اما چین مثل همیشه پا به عرصه گذاشته و شروع به تولید آن کرده است. اگر به دنبال کیفت هستید نوع تایوانی این محصول بسیار بادوام‌تر و بهتر می‌باشد که در ایران خرید آن از چین پیشی گرفته است. اما اگر قیمت برایتان مهم‌تر است محصول چینی آن مقرون به صرفه است که از هر دونوع آن در بازار وجود دارد.
پیچ بکسی با استاندارد‌های مختلفی مانند، ISO وجود دارد. استاندارد din 7504K که معادل آن iso 15480 تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا واحد اندازه گیری طول رزوه این نوع پیچ‌ها براساس اینچ تعیین می‌گردد.

کاربرد پیچ بکسی

پیچ شیروانی که اسمش پیداست، برای شیروانی و سقف‌ها کاذب به کار رفته و می‌رود. به دلیل استفاده‌ی زیاد آن در صنعت سقف و شیروانی این اسم یا لقب پیج شیروانی را به خود گرفته است. پیچ بکسی به دلیل نیاز نداشتن به سوراخ کردن وسیله‌تان با مته به نام (خودتراش) نیز شناخته می‌شود.
 
حرف آخر
  1. برای سوراخ کردن چوب ام دی اف از قطر و طول کوتاه‌تر از پیچ‌تان استفاده کنید.
  2. لازم نیست برای پیچ‌های بکسی از مته استفاده کنید اما اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که پیچ مستقیم در محصول فرو می‌رود استفاده از مته اشکالی ندارد.
 
و آخر از همه این محتوا صرفا آشنایی و کارایی شما با پیچ ام دی اف و پیچ بکسی می‌باشد، لطفا قبل از شروع کار ایمنی‌های لازم را وسایل برقی مخصوصا برای سوراخ کردن چوب و آهن یا حتما رعایت کرده باشید. این سایت درقبال آسیب شما یا محصول‌تان هیچ مسئولیتی ندارد.

مقالات مرتبط:
پیچ نوک مته چیست؟
ترمز الکتروموتور با کیفیت!
 

دوزینگ الکتروموتور و عملکرد دوزینگ در صنایع مختلف

۲۲ بازديد
دوزینگ الکتروموتور در مواردی کاربرد دارد که نیاز به الکتروموتوراژ کردن مقدار مشخصی از سیالات هست. علت نام گذاری دوزینگ نیز همین مقدار مشخص یا دوز معین الکتروموتوراژ کردن می باشد. این الکتروموتور ها در دو نوع دستی و اتوماتیک وجود دارند و مقدار دبی آنها کاملا قابل تغییر می باشد.



الکتروموتور
 

انواع دوزینگ الکتروموتور

دوزینگ الکتروموتور ها از نظر نوع موادی که می توانند الکتروموتوراژ کنند به دو دسته تقسیم می شوند
 
دوزینگ پودر و مواد جامد بسیار ریز مانند گرانول و دوزینگ انواعی از مواد مایع و سیالات از قبیل مواد شیمیایی
 
همچنین این الکتروموتور ها از نظر ساختار و نوع عملکرد نیز به چند دسته تقسیم می شوند.
 
سلوئیدی تک فاز – پیستونی – دیافراگمی – هیدرولیکی – پنوماتیک بادی – پیستون دیافراگمی
 
نوع دیافراگمی

در این دسته مواد قابل الکتروموتوراژ کردن به صورت مایع می باشند ، سیالات وارد شده به الکتروموتور از طریق دریچه ها و دیافراگم به سمت داخل کشیده می شوند و وارد محفظه می شود دقت عملکرد دوزینگ های دیافراگمی بسیار بالاست و سرعت عملکرد الکتروموتور کردن آنها نسبتا ثابت و غیر قابل تغییر است.
 
یک نوع دیگری از دوزینگ دیافراگمی وجود دارد که تفاوتش با دسته قبلی در قابلیت تغییر سرعت الکتروموتور می باشد و این تغییر سرعت بوسیله یک پیچ مولد صورت می گیرد.
 
بیشتر بخوانید : نشت بند چیست
الکتروموتور دوزینگ دنده ای
دوزینگ دنده ای که مواد از طریق دنده وارد الکتروموتور می شود دقت این نوع از دوزینگ ها به نسبت دیافراگمی بسیار پایین تر است.
 
طراحی و ساختار الکتروموتور دوزینگ
اجزای داخلی الکتروموتور های دوزینگ بر اساس دیفراگی بودن یا پیستونی و … می تواند کاملا متفاوت باشد، در این قسمت به معرفی اجمالی و کلی اجزای تشکیل دهنده الکتروموتور های دوزینک می پردازیم:
 
اجزای دوزینگ های دیافراگمی
اجزای تشکیل دهنده این الکتروموتور شامل دیافراگم، شیرهای ورودی و خروجی، میل لنگ و محفظه داخل الکتروموتور می باشد.
 
اجزای دوزینگ های پیستونی

دوزینگ های پیستونی از پیستون، آب بند، شیر ورودی و خروجی، سیلندر، میل لنگ تشکیل شده است.
 

اجزای دوزینگ پریستالیتیک

دوزینگ های پریستالیتیک یا دنده نیز از روتور و غلطک و لوله های منعطف تشکیل شده است.
 
عملکرد و کاربرد دوزینگ الکتروموتور در صنایع مختلف
تمامی دوزینگ الکتروموتور ها از هر دسته ای که باشند مواد ورودی راقبل از وارد شدن به داخل لوله اندازه گیری می کنند.
 
در مدل های مناسب سیالات قطعه ای مهم وجود دارد به نام انژکتور که کنترل بر روی فشار داخل لوله دارد و باعث می شود خسارت وارد شدن به الکتروموتور بسیار کم شود. و سیالات به آرامی و به میانه جریان وارد شود و با سایر مایعات ایجاد گرداب کند در نتیجه از خوردگی مواد اسیدی جلوگیری می شود.
 
دوزینگ الکتروموتور ها در موارد بسیاری کاربرد دارند برای مثال این محصول جهت کلر زدن به آب استخر که از مهم ترین قطعات دستگاه های نگه داری استخر به شمار می رود، همچنین برای کنترل میزان PH آب های حساس یا در تصفیه خانه های آبی جهت الکتروموتوراژ کردن مواد به کار می رود،
 
از دوزینگ ها جهت اضافه کردن مواد ضد خوردگی دیگ های بخار و یا لوله ها و از بین بردن زنگ و آهن های موجود در آب، در صنایع دارویی مانند تزریق دارو و در صنعت چوب یا کاغذ و الکتروموتور کردن رزین برای افزایش قدرت مقاوت کاغذ در برابر آب استفاده می شود.

مقالات مرتبط:
اشنایی با ترمز الکتروموتور