سوزاندن کالری با شستن فرش

آشنایی با انواع ترمز الکتروموتور

سوزاندن کالری با شستن فرش

۵ بازديد

بیشتر کارهای خانه شبیه تمریناتی است که در باشگاه برای سوزاندن کالری انجام می دهید. در حین تمیز کردن خانه و انجام بسیاری از کارهای روزانه می توانید با حرکات فیزیکی ساده عضله سازی کنید و کالری بیشتری بسوزانید. به گفته متخصصان تغذیه و تناسب اندام، هر فرد به طور متوسط می تواند با انجام کارهای خانه مانند شستشو و... بین 100 تا 300 کالری در ساعت بسوزاند که البته رسیدن به این اعداد بستگی به میزان و شدت فعالیت شما دارد. شستن فرش چه در قالیشویی شربت اوغلی و چه در منزل یکی از کارهایی است که به دلیل فعالیت زیاد و مصرف انرژی در حین انجام آن حدود 400 کالری یا حتی بیشتر می سوزانید. اگر قصد دارید از قالیشویی به عنوان راهی برای سوزاندن کالری استفاده کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم شست و شوی فرش چقدر کالری می سوزاند.

کالری سوزی در شستشوی فرش

تعداد کمی از مردم از انجام کارهای خانه لذت می برند و از تمیز کردن حمام و توالت، آشپزخانه، جارو کردن و گردگیری به عنوان کارهای دشوارتر از کار در معدن یاد می کنند. اما اگر فکر می کنید که از انجام کارهای خانه سود می برید و با سوزاندن کالری به تناسب اندام می رسید، نگاه متفاوتی به فعالیت های روزانه خانه خواهید داشت.

شستن فرش نیز یکی از کارهایی است که معمولا قبل از شروع سال جدید و برای استقبال از بهار و یا در مواقع اضطراری پس از ریختن مایعات شیرین و غیره روی آن انجام می شود. در اینجا چند راه برای سوزاندن کالری با شستن فرش آورده شده است.

 

شستشو فرش

 

یک محدودیت زمانی برای خود تعیین کنید

هر چه بیشتر تحرک داشته باشید و مراحل شستشوی فرش را در زمان کوتاه تری با فعالیت بیشتر و بدون خستگی انجام دهید، کالری مصرفی با شستشوی فرش افزایش می یابد. البته در شستشوی فرش دقت کنید که عجله نکنید زیرا کیفیت کار شما بسیار مهم است و منظور ما از فعالیت بیشتر و حرکات بدنی شدیدتر بدون اتلاف وقت است. فقط ضربان قلب خود را در هنگام شستشوی فرش برای مدت طولانی تری بالا نگه دارید.

هنگام کار به موسیقی شاد گوش دهید

گوش دادن به موسیقی در حین انجام کارهای روزانه نه تنها شما را سرگرم می کند و ذهن شما را از سختی کاری که انجام می دهید دور می کند، بلکه به شما این فرصت را می دهد که شدت فعالیت خود را حفظ کرده و آن را کاهش ندهید. بنابراین گوش دادن به موسیقی باعث افزایش حرکات و سوزاندن کالری می شود.

کمی ورزش کن

ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد و باید در خانه تنها باشید تا در هنگام شستن فرش کمی ورزش کنید. اما در واقع بهترین راه برای سوزاندن کالری شستن فرش و کار روی نواحی خاصی از بدن با انجام ورزش است. به عنوان مثال، هنگام نشستن و مسواک زدن روی فرش، چند حرکت اسکات انجام دهید. همچنین می توانید از صافی سطح فرش بهره ببرید و تمرینات کششی پا را مانند زمانی که در باشگاه هستید انجام دهید تا چربی ران آب شود و عضلات این ناحیه تقویت شوند.

فهرستی از کارها تهیه کنید

ممکن است شست و شوی فرش شما زیاد طول نکشد و با کمی مواد شوینده و یک بار آبکشی کار تمام می شود. در این صورت نمی توان گفت کالری شستن فرش آنقدر زیاد است که بتوانید آن ها را ببینید. بنابراین بهتر است با تهیه فهرستی از سایر کارهای خانه، زمان مورد نیاز برای سوزاندن کالری را پر کنید.

 

روش شستشو فرش

 

به عنوان مثال، پس از پهن کردن فرش در لبه حیاط، بالکن یا پشت بام برای خشک شدن، به سمت شستشوی دیوارهای حمام بروید. این کار ضربان قلب شما را برای مدت طولانی تری بالا نگه می دارد و کالری بیشتری می سوزاند. در نهایت اگر از ما بپرسید که چگونه در هنگام شستن فرش کالری بیشتری بسوزانیم؟ با توجه به موارد فوق، ما دو گزینه زیر را در اختیار شما قرار می دهیم:

با انجام سایر کارهای خانه کالری بسوزانید

ایده های کاری نادر مانند شستشوی فرش که شاید یک یا دو بار در سال انجام می شود نمی تواند برای کالری سوزی مداوم مفید باشد. بنابراین، ما به شرح وظایف بیشتری ادامه می دهیم که حداقل هر روز در خانه تکرار می شوند و می توانید برای سوزاندن کالری بیشتر روی آنها حساب کنید.

جاروبرقی: 205 کالری در 1 ساعت

گردگیری: 132 کالری در 1 ساعت

شستن ظروف: بسته به میزان ظروف و شدت فعالیت: 58 کالری در روز

شستن حمام و توالت: 248 کالری در 1 ساعت

حرف پایانی

سوزاندن کالری در طول روز با وجود خوردن تنقلات و خوراکی های وسوسه انگیز، خسته کننده است. همه ما قبول داریم که کالری سوزی اصلا آسان نیست و به همین دلیل همیشه به دنبال راه هایی برای تناسب اندام و داشتن اندامی سالم با ساده ترین روش ها هستیم. همانطور که در این مقاله خواندید، انجام کارهای خانه، از گردگیری سبک گرفته تا جارو کردن، شستن فرش در قالیشویی شربت اوغلی و به طور کلی هر حرکتی که شما را فعال نگه می دارد و ضربان قلب شما را بالا می برد، کالری می سوزاند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.