شیوه تولید پیچ و مهره

آشنایی با انواع ترمز الکتروموتور

شیوه تولید پیچ و مهره

۱۹ بازديد

 

اهمیت نیاز به پیچ و مهره مخصوصا پیچ ام دی اف در انواع صنایع مختلف بر هیچکس پوشیده نیست. با توجه به کاربرد گسترده این وسیله در همه ی صنایع ، نحوه تولید آن نیز مورد اهمیت می باشد. در این مقاله شما را با نحوه تولید پیچ و مهره آشنا خواهیم نمود.

تولید پیچ و مهره عموما با استفاده از روش فورج سرد و گرم انجام می شود. انجام این کار با مفتول هایی از جنس فولاد که در شکل کلاف می باشند انجام خواهد گرفت. پیش از اقدام به انجام این کار مفتول های مورد نظر چیزی در حدود 30 ساعت در محلول مخصوصی که تا حدودی گرم می باشد قرار گرفته تا آماده انجام مراحل فورج شوند.

پس از این مرحله مفتول های کلاف شده در محلول اسید سولفوریک قرار می گیرند تا هرگونه ناخالصی سطح آن ها از جمله زنگ زدگی از بین برود. پس از انجام این مرحله مفتول ها وارد محلول دیگری از که شامل فسفات می باشد قرار می گیرند. دمای این محلول پایین بوده و در این فرآیند مفتول ها تا حدودی فسفاته می شود. انجام این کار سبب می شود مفتول ها در روند تولید پیچ و مهره از زنگ زدگی در امان بمانند و کیفیت خود را از دست ندهند.پس از انجام این مرحله سطوح مفتول ها با روش روغن اندود پوشانده می شوند تا فرم دهی به آن ها آسان تر شود.

تمامی مراحل تولید پیچ و مهره می بایست مورد آزمون قرار گرفته و برای انجام این کار در هر مرحله نمونه ای از قطعات از نظر سایز ، ابعاد و فرم ظاهری مورد تست قرار خواهند گرفت. انجام این کار با استفاده از دستگاه های مخصوصی به نام میکرومتر و کولیس دیجیتال انجام می گیرد.

نحوه فرم پذیری پیچ و مهره با استفاده از روش فورج سرد

فورج دستگاهی است که به وسیله آن مفتول های مورد نظر بر روی کلاف ها صاف خواهند شد. پس از قرارگیری آن ها در این دستگاه و صاف شدن مفتول ها بر اساس سایز و ابعاد مورد نظر برش می خورند. قطعات ایجاد شده طی برش هایی که بر روی آن ها صورت می گیرد طول واقعی پیچ نیستند زیرا پیچ ها در یک سرشان دارای گل پیچ می باشند و بخشی از طول مفتول ها صرف این قسمت می شود. با استفاده از دستگاه فورجینگ گل پیچ ها بر اساس نوع پیچ شکل می گیرند. این دستگاه قادر به ساخت 300 گل پیچ در یک دقیقه می باشد.

تولید پیچ و مهره

به طور کلی مراحل ساخت پیچ عبارتند از:

  • آماده کردن مفتول ها به منظور از بین بردن ناخالصی ها و جلوگیری از زنگ زدگی
  • ایجاد برش مفتول ها در اندازه های مورد نظر بنا به ابعاد پیچ
  • فرم دهی و شکل دهی به پیچ ( ایجاد گل پیچ در این مرحله صورت می گیرد)

 

ساخت پیچ با روش فورج سرد

برای ساخت انواع پیچ ها می بایست از روش فورج سرد استفاده نمود. مفتول های آماده شده در بین فک هایی که درجه حرارت زیادی دارند غلطانده خواهند شد. این مرحله در دمای محیط صورت می گیرد.

ساخت مهره با استفاده از روش فورج گرم

ساخت مهره می بایست با استفاده از روش فورج گرم انجام گیرد. در این روش مفتول های مورد نظر پس از انجام مراحل اولیه که در بالا ذکر شد توسط دستگاهی به قطعات کوچکتر به نام "اسلاگ" تقسیم بندی می شوند. در مرحله بعد این قطعات می بایست تا دمای 1200 درجه سانتی گراد که دمای پلاسمای آن ها محسوب می شود حرارت خواهند دید. در این مرحله چکش های مخصوصی قطعات را به فرم های مختلف در خواهند آورد. به طور مثال مهره شش گوش به استفاده از این چکش ها فرم شش گوش را به خود خواهد گرفت. دمای بالا سبب می شود اسلاگ ها فرم پذیری مناسبی پیدا نمایند.

حفره مورد نیاز در وسط مهره نیز به وسیله دستگاه پرس پس از فرم گیری اسلاگ ها ایجاد خواهد شد. پس از ایجاد حفره در مرکز مهره ، قلاویزی به منظور ایجاد دنده در داخل آن قرار خواهد گرفت.

به طور کلی مراحل ساخت مهره عبارتند از:

  • آماده سازه مفتول ها به منظور عدم ناخالصی و یا زنگ زدگی
  • ایجاد برش مفتول ها در سایز های کوچک (اسلاگ)
  • قرارگیری در دمای 1200 درجه سانتیگراد به منظور فرم پذیری اسلاگ ها با استفاده از چکش هیدرولیکی
  • ایجاد حفره در مرکز مهره توسط دستگاه پرس
  • ساخت دنده های داخل مهره با استفاده از انداختن قلاویز در داخل حفره

مرحله سخت کاری با استفاده از حرارت

پیچ و مهره در این مرحله فرم ظاهری خود را پیدا کرده است اما برای افزایش مقاومت آن ها نیاز به انجام مراحل سخت کاری می باشد. ایجاد حرارت بر روی پیچ و مهره در این مرحله سبب افزایش سختی آن ها می شود. پس از آن مراحل دیگر تست از نظر کشش بر روی پیچ و مهره صورت خواهد گرفت.

شرکت ناوک پیچ با سال ها تجربه در زمینه تولید پیچ و مهره به عنوان یکی از برترین شرکت ها در ایران محسوب می شود. جهت خرید پیچ و مهره و یا هرگونه مشاوره می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

samsung-repair.takblog.net

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.