مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرومکس و گلکسی S21 اولترا

آشنایی با انواع ترمز الکتروموتور

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرومکس و گلکسی S21 اولترا

۱۹ بازديد

در رقابت نفس‌گیر لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های پرچم‌دار بازار، برنده کدام است؟ دوربین جدید‌ترین پرچم‌دار اپل، در مقایسه با نسل قبلی خود و پادشاه عکاسی دنیای اندرویدی‌ها چه عملکردی دارد؟ آیا خرید گوشی آیفون 13 پرو مکس به صرفه است؟ از کجا میتوانم برای خرید گوشی آیفون 13 پرومکس با خیال راحت اقدام کنم؟ برای پاسخ این سؤال همراه گوشیز باشید.

هم‌اکنون در دنیای گوشی‌های هوشمند، به‌ویژه گوشی‌های لوکس و پرچم‌دار، یکی از چالش‌برانگیزترین سؤال‌های کاربران کنجکاو (و خوش‌شانس؛ اگر بودجه‌ی کافی داشته باشند!) این است: گلکسی S22 اولترا یا آیفون ۱۳ پرومکس؟ کدام‌یک از گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های سامسونگ و اپل از هر لحاظ عملکرد بهتری دارد و برای خرید، انتخاب عاقلانه‌تری است؟

اگر بخواهیم عملکرد دو پرچم‌دار اپل و سامسونگ را از هر لحاظ بررسی کنیم، به پاسخ قطعی نمی‌رسیم؛ چراکه هر یک نقاط قوت و قابلیت‌های خاص خودشان را دارند. برای مثال، همان‌طورکه در بررسی گوشیز به آن اشاره شد،‌ گلکسی اس ۲۲ اولترا یکی از بهترین نمایشگرها را در بین سایر گوشی‌های هوشمند دارد و هیچ‌یک از رقیبان، حتی لوکس‌ترین گوشی اپل نیز نتوانسته در بحث بیشینه‌ی روشنایی، به رقم حیرت‌انگیز ۱۶۸۲ نیتِ پرچم‌دار سامسونگ برسد. علاوه‌براین، S22 اولترا به همراه قلم استایلوسی عرضه می‌شود که یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های یادداشت‌برداری و طراحی با گوشی را ارائه می‌دهد و گوشی لوکس اپل از آن بی‌بهره است.

از سوی دیگر، در بررسی خرید گوشی آیفون 13 پرومکس گوشیز دیدیم که اپل در بهبود صفحه‌نمایش، تراشه، دوربین و به‌ویژه باتری تمرکز زیادی داشته تا این پرچم‌دار را به یکی از کامل‌ترین گوشی‌های بازار تبدیل کند. علاوه‌براین، اپل برای حالت Cinematic این گوشی که با شعار «هالیوود را به جیب خود بیاورید» رونمایی شد، تبلیغات زیادی کرده و عملکرد شگفت‌انگیز آن را نیز اخیراً در فیلم کوتاه کارگردان سرشناس کره‌ای، پارک چان-ووک، دیدیم.

طراحی و نمایشگر

گلکسی S22 اولترا که در طراحی‌اش، DNA خانواده‌ی نوت را به ارث برده، نه‌تنها هیچ شباهتی به گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس ندارد، بلکه با گوشه‌های تیز، لبه‌های پیشروی کرده‌ی صفحه‌نمایش به‌سمت فریم و مهم‌تر از آن، حذف برآمدگی ماژول دوربین با فریم و قرار دادن دوربین‌ها به‌طور مستقل از هم و به‌صورت جزیره‌ای روی سطح گوشی، تفاوت آشکاری با رقیب اصلی خود، آیفون ۱۳ پرومکس دارد.

اگر بحث سلیقه را کنار بگذاریم (هرچند در انتخاب بین این دو مدل گوشی می‌تواند عامل بسیار تعیین‌کننده‌ای باشد)، طراحی منحصر‌به‌فرد و البته تا‌حدی بحث‌برانگیز ماژول دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا باعث شده این گوشی بهتر از آیفون ۱۳ پرومکس روی سطح قرار بگیرد و به‌خاطر خمیدگی لبه‌های صفحه‌نمایش، کمی بهتر در دست بنشیند؛ هرچند اندازه‌ی بزرگ، وزن زیاد و پوشش مات بدنه ممکن است باعث سر خوردن گوشی از روی دست شود و برخی از کاربران را مجبور به استفاده از قاب کند. البته لبه‌های خمیده به سمت فریم نیز احتمال بروز اختلال در عملکرد لمسی صفحه‌نمایش را افزایش می‌دهد. از آن سو، وزن زیاد،‌ قطر بدنه و فریم گونیایی و مسطح پرچم‌دار اپل نیز کار کردن طولانی‌مدت با آن را برای کاربرانی با دستان کوچک‌تر آزاردهنده خواهد کرد. در کل، گوشی‌هایی در این حد و اندازه با مشکلات خاص خودشان همراه هستند و نمی‌توان از آن‌ها انتظار تجربه‌ی کاربری بی‌عیب‌و‌نقصی داشت. با یان وجود خیلی از اراد هستند که نسبت به خرید گوشی آیفون 13 پرومکس علاقه زیادی نشان میدهند.

دوربین‌های گلکسی S22 اولترا

در ادامه تصاویری از آیفون ۱۳ پرومکس و گلکسی اس ۲۲ اولترا را مشاهده می‌کنید که تفاوت فاحش طراحی‌ آن‌ها، به‌ویژه درمورد ماژول دوربین را به‌خوبی نمایش می‌دهد.

از بحث طراحی که بگذریم، گلکسی S22 اولترا طبق انتظاری که همواره از پرچم‌داران سامسونگ داشته‌ایم، عملکرد فوق‌العاده مطلوبی در بخش صفحه‌نمایش از خود نشان می‌دهد؛ پنل ۶٫۸ اینچی OLED با وضوح ۳۰۸۸ × ۱۴۴۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۵۰۰ پیکسل‌براینچ و نسبت ۹۰٫۲ درصدی تصویر به بدنه با حاشیه‌های فوق‌العاده باریک، پرچم‌دار قدرتمند سامسونگ را در وضعیت نسبتاً بهتری درمقایسه با پنل ۶٫۷ اینچی، وضوح ۲۷۷۸ × ۱۲۸۴ پیکسل با تراکم پیکسلی ۴۵۸ پیکسل‌براینچ و نسبت ۸۷٫۴ درصدی تصویر به بدنه رقیب قرار می‌دهد. هرچند اپل ابعاد بریدگی نمایشگر را در جدیدترین پرچم‌دار خود ۲۰ درصد کاهش داده، اما این فضای آزادشده از نمایشگر عملاً بی‌استفاده مانده است.

seotech1.blogsky.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.