آشنایی با انواع چاشنی تفنگ میخکوب آهن

آشنایی با انواع ترمز الکتروموتور

آشنایی با انواع چاشنی تفنگ میخکوب آهن

۱۸ بازديد
به طور کلی انواع چاشنی مورد استفاده برای تفنگ میخکوب را می توان به دو دسته نیکلی و برنجی تقسیم کرد. از سوی دیگر وجود مقدار مواد منفجره درون این چاشنی ها تعیین کننده قدرت نهایی تفنگ میخکوب خواهد بود. پس از آن باید سراغ نمونه هایی از چاشنی بروید که قدرت انفجار مشخصی دارند.
نوارهای پلاستیکی که بر روی این چاشنی ها قرار داده شده دارای رنگ های متنوعی هستند که هر رنگ نشان دهنده میزان خاصی از قدرت انفجار پیچ ام دی اف خواهد بود. در بیشتر موارد می بینیم که چاشنی های دارای رنگ های زرد، قرمز، قهوه ای و سبز یا بنفش برای انجام اتصالات روی سطوح آهنی مورد استفاده قرار می گیرند و کاربرد گسترده تری دارند.

پیچ ام دی اف


مقایسه قدرت انواع تفنگ میخکوب آهن


به طور کلی می توان انواع تفنگ میخکوب را به دو دسته کم سرعت و پرسرعت تقسیم کرد. روند کار نمونه های کم سرعت شدن این است که قدرت انفجار ابتدا به پیستون می رسد و بعد از آن پیستون قدرت به دست آمده را به میخ تحویل می دهد. به طور کلی سرعت پرتاب میخ در آن ها کمتر از
۱۰۰ متر بر ثانیه خواهد بود.

نمونه های دیگر تفنگ میخکوب که به عنوان محصولات پرسرعت شناخته می شوند، دارای ساختاری هستند که به صورت مستقیم قدرت انفجار به میخ پیچ نوک مته می رسد و باعث پرتاب آن می شود. در زمان انتخاب محصول مورد نظر حتماً باید به نیاز خود توجه داشته باشید تا به این صورت امکان استفاده بهینه از این محصولات برای شما به وجود بیاید.

نحوه کار با تفنگ میخکوب آهن


روند کار با تفنگ میخکوب بسیار ساده می باشد و افراد با دانش فنی مختصر نیز امکان به کارگیری آن را دارند. فرقی ندارد عامل انفجار گاز مشعل یا چاشنی منفجره باشد، روند کار تا حد خیلی زیادی مشابه است. به طور کلی در این محصولات دو روش ماشه ای و ضامن برای پرتاب میخ و کارکردن با دستگاه وجود دارد. درون این دستگاه ها معمولاً برای افزایش امنیت قطعه ای در بخش سر تفنگ میخکوب قرار داده شده که تا وقتی فشار کافی به آن وارد نشود و بر روی سطح قرار نگیرد امکان استفاده از آن برای شما وجود نخواهد داشت
.
در نمونه های قدیمی تر تفنگ میخکوب شاهد آن بودیم که برای هر بار میخ کاری نیاز به تعویض میخ و چاشنی وجود داشت. اما امروزه محصولات جدیدی وارد بازار شده اند که می توانند بدون هیچ مشکلی و به صورت پشت سر هم روند پرتاب میخ را انجام دهند. به کارگیری این ابزارهای جدید قطعاً باعث می شود تا سرعت انجام فعالیت های مختلف افزایش یابد و بتوانید پروژه های خود را در زمان کمتری به اتمام برسانید.


برندهای تفنگ میخکوب


خوشبختانه در بازار ایران شاهد فعالیت برندهای مختلفی هستند که از آنها ویژگی های خاصی را در اختیار مشتریان قرار می دهند. اما همین موضوع باعث شده تا روند انتخاب بین برندهای مختلف کمی چالش برانگیز باشد. برندهای رمسیت و هیلتی به عنوان دو گزینه با کیفیت و قابل اعتماد بین استفاده کنندگان به شمار می روند. اما قیمت بالای آنها نسبت به سایر محصولات موجود در بازار باعث شده تا بسیاری سراغ برندهای تایوانی بروند
.
این نکته مهم را نباید فراموش کنید که برند های تایوانی نیز از کیفیت خوبی برخوردارند و بسیاری از استفاده کنندگان از عملکرد آنها رضایت دارند. بهترین راه برای انتخاب بین انواع مختلف به تفنگ میخکوب تولید شده توسط برندهای گوناگون، مشورت و افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه بیشتری دارند.

نکات ایمنی در زمان استفاده از تفنگ میخکوب آهن


استفاده از تفنگ میخکوب به دلیل ساختار را می تواند راه آهن بسیار خطرناک باشد. از همین رو همواره باید نکات ایمنی مهم را مد نظر داشته باشید تا بدون هیچ مشکل و تلفات خاصی بتوانید از این ابزار استفاده کنید. در ادامه این موارد را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد
:
به هیچ عنوان نازل تفنگ میخکوب را به سمت کسی نشانه گیری نکنید: با اینکه تفنگ های میخکوب دارای سیستم امنیتی خاصی هستند که بعد از فشار آمدن بر روی سطح نازل آن روند میخکاری پیچ بکسی فعال خواهد شد، اما هنوز برای احتیاط بیشتر باید از این کار جلوگیری کنید.انواع قبل از همه چیز میخ را در محل مورد نظر قرار داده و سپس سراغ قرار دادن چاشنی بروید. چرا که در غیر این صورت احتمال بروز حوادث ناگوار وجود دارد.

در نمونه های خاص تفنگ میخکوب که از قدرت چکش برای فعال سازی چاشنی استفاده می کنند روند کار با دستگاه سخت تر است. پس پیشنهاد می کنیم تا در زمان خرید تفنگ میخکوب سراغ محصولات فعال شونده با ماشه بروید.همیشه از تجهیزات ایمنی و به خصوص عینک ایمنی استفاده کنید. همچنین به مرور زمان صدای تفنگ میخکوب می تواند برای شما آزار دهنده باشد و می توانید از گوشی ایمنی نیز بهره بگیرید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.